Tartu Ülikooli Liikumislabori aktiivsete ainetundide tiim on sel sügisel taaskord ratastel🚗 !!! Tänaseks oleme juba kuues erinevas Eestimaa linnas läbi viinud aktiivsete ainetundide baaskoolituste stardiseminare! Stardiseminari ootel on veel Ida-Virumaa õpetajad. Usume, et olukorra stabiliseerumisel saavad peagi ka nemad osa võtta aktiivsetest koolituspäevadest.

Seminaripäevad möödusid osaliselt maskides, ikka selleks, et ennast ja teisi kaitsta😷! Kuid mitmed koolituspäevad on möödunud ka lausa 100% õues viibides! 🙂🌲🌳🌳🌲Oleme trotsinud üheskoos 204 Eestimaa õpetajaga tuult, vihma ja nautinud ka ootamatult sooja sügispäikest🌞. Meie koolitustel osalenud õpetajate õppimisrõõmu ja kilkeid on olnud kuulda Rakvere Kultuurikeskuse taguses pargis, Tallinnas Tuvi pargis, Jüri Gümnaasiumi hoovis, Tartus Toomemäel ja Emajõe kallastel, Mäetaguse mõisapargis, Pärnus mere ääres ja Kuressaares Titerannas😄.

Juba oleme alustanud ka jätkuseminaridega, kus kohtume uuesti samade õpetajatega, kellele kuu aega tagasi stardiseminaridel ideid jagasime. Jätkukohtumistel rikastame veelgi õpetajate aktiivse ainetunni tegevuste pagasit 🤓ning saame kuulda kuidas osalejatel vahepealsel ajal koolides on läinud- milliseid tegevusi on katsetatud, kuidas õpilased on uute tegevustega kaasa tulnud ja millised emotsioonid/mõtted/tunded osalejaid valdavad uute tegevuste katsetamise järgselt.

Meil on ka ülimalt hea meel, et Tartu Ülikooli "Aktiivsete ainetundide koolitajate koolitusel" osalejad on saanud kogeda üheskoos baaskoolitustel osalenud õpetajatega oma esimesi praktikapäevi 🎉 ja teinud "käe valgeks" koolituspäevade läbiviimisel. Oleme teie üle uhked! Olete ülimalt hästi hakkama saanud!

Täna on reede, puhkame ja siis pakime taas kohvrid ja kohtume järgmisel nädalal uuesti Tallinna ja Rakvere õpetajatega! Jätkuseminari päevad on väga erilised- taaskohtumised on ju alati toredad!😍🌞
... Näita rohkemNäita vähem

Vaata FB-s

TU liikumislabor kirjutab kahe käega alla õuekoosolekutele või nende ärajäämise korral väikesele virgutusele värskes õhus tööpäeva jooksul. Asud sa koolimajas või kontoris, linnas või maal, siseruumist õue saab igal pool. Pane vaid kohe hommikul vihma- või lörtsikindlad riided ja saadki minna 😅.

Töönädala keskpaik on käes ja kui sa veel pole jõudnud käia end sirutamas, siis ehk leiad selle hetke endale nüüd. Ideid õuevirgutuseks jagab Swedbank oma kelmikas videos👇
... Näita rohkemNäita vähem

Vaata FB-s

Eesti Terviserajad on käima lükanud liikumiskampaania, kus koolidel ja lasteaedadel on võimalus võita endale mänguline siseterviserada. Selleks tuleb esitada 13. novembriks loovtöö teemal “Hakkame liikuma”.

Meile väga meeldivad terviserajad! Kuna alati pole võimalik õue mõnele rajale liikuma minna, oleks ju tore, kui endal koolimajas/lasteaias oleks ka üks.

Selleks, et rajast kauem rõõmu tunda, jagame liikumislabori kõrvu jõudnud koolide praktilisi soovitusi, millega arvestada siseterviseraja planeerimisel.

📌Kogu rada ei pea korraga üles panema!💡

Alustuseks vaadake maja peal ringi ja koguge kokku erinevad ideed, kuhu midagi luua. Planeerige raja ülespanek pikema aja peale, näiteks iga nädal läheb üles üks uus element rajast. Nii on kergem hoida põnevust selle kasutamisel.

📌Planeerige raja ülespanekut koos selle kasutajatega!📖🖊

Planeerige raja loomist ja hooldamist koos õpilastega - rada ja selle elemendid võiksid saada n-ö omaks ja armsaks. Kui õpilased saavad jagada oma ideid ja radade eest ka hoolitseda, siis on tõenäolisem, et nad tunnevad ka vastutust ja rada on neile justkui oma asi, mida hoida. Raja planeerimisse võib appi kutsuda ka vanematekogu, õpilasesinduse ning kindlasti ka koristaja või remondimehe, kes oskavad oma kogemuse pealt anda soovitusi, et rada võimalikult kaua kestaks.

📌Planeerige siseterviserada kogu koolipere silmas pidades!🤗

Rajal võiks olla tegevusi nii eri vanuse kui ka kehalise võimekusega lastele. Mõned lapsed tahavad aktiivsemaid tegevusi, teised natuke rahulikumaid. Näiteks ühe kooli näitel selgus, et 1. klassid läbivad innukalt kogu rada, vanemad lapsed eelistavad rohkem raja juurde käivaid liikumisvahendeid (tasakaalulauad, hüppenöörid, indiaca pallid, täringud, väikesed viskepallid) ning teise kooliastme õpilased kasutavad rada, kui ootavad klassiruumi pääsemist.

📌Jätke rajal ruumi loovusele!🤓

Siseterviserajale tegevusi ja elemente valides mõelge ka sellele, kuidas õpilased saaksid rada kasutades olla loovad. Mida peaks lisama (või hoopis lisamata jätma), et lapsed saaksid ise tekitada uusi mänge ja lahendusi või midagi nuputada?

📌Tooge asjad lastele kasutamiseks nähtavale kohale!🔍

Ühendage rada vahendite riiulitega ehk vungiriiulitega, kuhu lapsed ise igal ajal ligi pääsevad. Need võiksid asuda vahetunni ajal mitmes eri kohas ja olla kergesti ligipääsetavad, kus kõik mängutarvikud on nähtaval kohal kasutamiseks olemas. Sedasi on need silma all ning õpilased saavad neid ise võtta ja tagasi panna. Riiulitele võib panna näiteks täringuid, väikeseid viskepalle, hüppenööre, keksukumme, indiaca palle, tähekujulisi numbripalle jms.

📌Planeerige eraldi ajad, millal õpilastele rada tutvustada!⏰

Selleks et uus ja huvitav ei jääks võõraks ja arusaamatuks, millest lihtsalt mööda kõndida, planeerige eraldi raja tutvustamise ajad. Näiteks leppige klassiõpetajatega kokku kindlad nädalad, mil nad võtavad oma klassiga raja avastamise ette ja seovad selle klassi nädalaplaaniga.

📌Rada ei pea olema vaid vahetundideks!🤸‍

Planeerige ja koguge ideid, kuidas siseterviserada ja selle elemente kasutada klassijuhataja- või ainetunnis, klassiõhtutel, lastevanemate koosolekutel ja teistes tegevustes.

📌Andke aega uuega tutvumiseks ja harjumiseks!🧐

Kõik uus ja põnev nõuab natuke harjumisaega. Oluline on lastele seda anda, et nad jõuaks tutvuda rajal olevate vahenditega, kus nendega mängida võib ning mis on raja kasutamise kodukord.

📌Mis liigub, see kulub!🧩

Tasub arvestada, et mis liigub, see kulub ja mõnikord ka kaob. Olgu see kleebis või riiulil asetsev mänguasi. Ehk arvestage ka sellega, et rada, mida kasutatakse, nõuab mõnikord värskendamist ja kaotsi läinud elemendid uuendamist.

📌Hakake pihta!😎

Olge julged katsetama ning rada jooksvalt täiendama ja muutma. Laske rajal areneda ja kasvada koos kooliperega. Kui panustada lõplikule ja jäigale lahendusele, võib see kiiresti muutuda “nähtamatuks” ja aeguda.Koolid ja lasteaiad, lööge kaasa Eesti Terviseradade liikumiskampaanias „Hakkame liikuma“, kus osaledes võite hea õnne korral võita enda koolile või lasteaiale päris oma siseterviseraja. Vaata lisa: terviserajad.ee/hakkame-liikuma/ #terviserajad #siseterviserajad #swedbankeestis #merkoehitus #eestienergia
... Näita rohkemNäita vähem

Vaata FB-s

3 nädalat tagasi

Tartu Ülikooli liikumislabor

Kevadel 2020 korraldasime Aasta Tegija esimese konkursi. Kutsusime Liikuma Kutsuvate Koolide võrgustiku liikmeid ja nende sõpru üles märkama ja soovitama inimesi ja algatusi, kes Aasta Tegijaks sobiksid.

Poolesaja nominendi seast valis komisjon välja 21 laureaati, keda tunnustati 24. septembril 2020 Soomaal.

Pole kuigi liikumakutsuvakoolilik korraldada inimestele, kes on võtnud südameasjaks liikumisvõimalusi juurde luua ja istumisaega koomale tõmmata, tunnustuspidu mõnes uhkes aulas istudes ja kõnesid pidades. Seepärast kutsusime laureaadid tänumatkale ja “rohelise vaiba” galale Soomaale.

Matk toimus räätsadel ja mänglevas vormis: külalised otsisid rabast “jõhvikaid” ehk marjakujulisi lamineeritud tekste laureaatide tegevuste kirjeldustega ning said osaks giid Levo Tohva põnevatest lugudest raba loodusest, elust, rabaga seotud muistenditest ja matkamise näpunäidetest.

Peale päikselist päeva räätsadel, ootas matkalisi Metsarestoran ning võimalus nautida lõkke ääres loodusest inspireeritud õhtusööki, puhata jalga ning jagada muljeid. Seiklusgala lõpetas inspiratsioonipuude ehk karikate jagamine, mida tuli “istutama” Eesti Vabariigi president, Kersti Kaljulaid.

Kogu päeva kaunistas päikseline sügisilm ning kandis endas meid kõiki ühendavat liikumisrõõmu!

Seiklusgala päeva jäädvustas fotograaf Sven Začek.
... Näita rohkemNäita vähem

Vaata FB-s