Digiturvalisuse mäng, mida saavad kooli vanemad õpilased noorematega vahetundides läbi viia nii koolimajas sees kui õues.

Sobilik vanus: 7-9a õpilased
Ajakulu: 10-15 minutit
Mäng õpetab, milliseid andmeid tohib endast internetis jagada ja milliseid mitte.

Enne mängu

Mängujuht seletab, mis on viirused ja kes on häkkerid. Lisaks näidatakse nelja pilti, mille abil tuletatakse meelde, milliseid andmeid endast internetis ei tohi jagada.

Mängu käik

  • Kui laps vastab õigesti, võib ta edasi joosta. Kui vastab valesti, siis mängujuhid räägivad, kuidas oleks õige käituda ning siis tohib laps edasi joosta.
  • Mängujuhid on viirused ja häkkerid. Lapsed peavad neid taga ajama. Kui laps saab viiruse või häkkeri kätte, siis nad küsivad lastelt parooli, oma kodust pilti või saadavad näiteks kahtlasele mängulehele.
  • Lapsed ülesanne on öelda, mida ta selles olukorras teeb.

Vajalikud vahendid

Teemat meelde tuletavad pildid

Küsimustega sildid mängujuhtidele ehk viirustele ja häkkeritele

Rohkem digipädevusi arendavaid vahetunnimänge leiate meedia.ut.ee/vahetunnimangud

Küsimuste/ettepanekute korral kirjutage palun Inger Klesmentile (inger.klesment@ut.ee)