Digiturvalisuse mäng, mida saavad kooli vanemad õpilased noorematega vahetundides läbi viia nii koolimajas sees kui õues.

Sobilik vanus: 9-12a õpilased
Kestus: 10 minutit
Mäng aitab lastel õppida internetis viisakat suhtlemist ja küberkiusamise korral abi otsimist.

  • Ruum jagatakse pooleks, grupp kaheks võistkonnaks. Meeskonnad seisavad oma ruumi poolel.
  • Mõlema grupi ette pannakse võrdne arv pallideks käkerdatud pabereid.
  • Mängujuht ütleb, et pallide sees kommentaarid nende postitatud videole. Mängu eesmärk on koguda oma poolele võimalikult palju kommentaare.
  • Selleks jooksevad lapsed samaaegselt vastaspoolele, igaüks haarab ühe palli ja viib oma poolele. Kõik lapsed jooksevad üheaegselt.
  • Umbes 3 minuti pärast lõpetab mängujuht mängu ning lapsed peavad oma poolele kogutud paberid lahti tegema ning lugema mõlemad pooled läbi.

Kommentaarid:

  • Positiivsed sõnad: “Äge!”, “Tubli!”, “Inspireeriv!” – julgustavad head suhtlemist.
  • Negatiivsed sõnad: “Loll!”, “Kole!”, “Mõttetu!” – mille tagaküljel on soovitused, kuidas reageerida ja kust abi leida.

Õppetund: internetti sisu jagades ei tea me kunagi, kuidas teised reageerivad, kuid kiusamise korral tuleb abi otsida ja oma käitumisega saab teistele eeskuju näidata.

Vajalikud vahendid

Kortsutatud paberikuulid heade ja halbade sõnade+soovitustega

Rohkem digipädevusi arendavaid vahetunnimänge leiate meedia.ut.ee/vahetunnimangud

Küsimuste/ettepanekute korral kirjutage palun Inger Klesmentile (inger.klesment@ut.ee)