
Digiturvalisuse mäng, mida saavad kooli vanemad õpilased noorematega vahetundides läbi viia nii koolimajas sees kui õues.
Sobilik vanus: 7-9a õpilased
Ajakulu: 10-15 minutit
Eesmärk on õpetada digiturvalisuse põhitõdesid.
- Mängualal on laiali tähised, pooled neist õigetpidi, pooled tagurpidi.
- Osalejad jaotatakse kahte rühma – ühed on pahalased ja teised “head”, kes tahavad korrektse käitumise kohta infot jagada ja vale käitumist ümber pöörata.
- Kummagi poole ülesanne märguande peale samaaegselt hakata maha pandud pabereid pöörama niipidi nagu nende võistkonnale kasulik on.
- Mäng kestab mängujuhi märguandeni – siis vahetatakse rollid.
Võimalikud tähised
- Mida peaks enne info uskuma jäämist kontrollima: kes on teksti/video autor; kuupäev; kas see tekitab sinus nii tugevat emotsiooni, et tahaks infot kontrollimata kohe seda edasi jagada; äkki see on üldse naljaleht?
- Andmed, mida ei tohiks internetis jagada (täisnimi, elukoht, telefoninumber, praegune asukoht)
- Head ja halvad sõnad internetis
- Tugevad ja nõrgad paroolid (Tugevad: G!vr@3$2024, LemmikKass99#; nõrgad: 123456, parool, minunimi)
Vajalikud vahendid
Milliseid andmeid ei tohi internetis jagada?
Rohkem digipädevusi arendavaid vahetunnimänge leiate meedia.ut.ee/vahetunnimangud
Küsimuste/ettepanekute korral kirjutage palun Inger Klesmentile (inger.klesment@ut.ee)