Digiturvalisuse mäng, mida saavad kooli vanemad õpilased noorematega vahetundides läbi viia nii koolimajas sees kui õues.

Sobilik vanus: 7-9a õpilased
Ajakulu: 10-15 minutit
Eesmärk on õpetada digiturvalisuse põhitõdesid.

  • Mängualal on laiali tähised, pooled neist õigetpidi, pooled tagurpidi.
  • Osalejad jaotatakse kahte rühma – ühed on pahalased ja teised “head”, kes tahavad korrektse käitumise kohta infot jagada ja vale käitumist ümber pöörata.
  • Kummagi poole ülesanne märguande peale samaaegselt hakata maha pandud pabereid pöörama niipidi nagu nende võistkonnale kasulik on.
  • Mäng kestab mängujuhi märguandeni – siis vahetatakse rollid.

Võimalikud tähised

  • Mida peaks enne info uskuma jäämist kontrollima: kes on teksti/video autor; kuupäev; kas see tekitab sinus nii tugevat emotsiooni, et tahaks infot kontrollimata kohe seda edasi jagada; äkki see on üldse naljaleht?
  • Andmed, mida ei tohiks internetis jagada (täisnimi, elukoht, telefoninumber, praegune asukoht)
  • Head ja halvad sõnad internetis
  • Tugevad ja nõrgad paroolid (Tugevad: G!vr@3$2024LemmikKass99#; nõrgad: 123456paroolminunimi)

Vajalikud vahendid

Info kontrollimise tähised

Tugevad ja nõrgad paroolid

Milliseid andmeid ei tohi internetis jagada?

Rohkem digipädevusi arendavaid vahetunnimänge leiate meedia.ut.ee/vahetunnimangud

Küsimuste/ettepanekute korral kirjutage palun Inger Klesmentile (inger.klesment@ut.ee)