
Vaja läheb:
Lõikudeks jaotatud teksti, rollikaarte
Tegevuse kirjeldus:
- Õpilased jagatakse neljaliikmelisteks rühmadeks. Iga rühmaliige saab rollikaardiga endale ühe rolli. Rollikaart asetatakse enda ette lauale. Talle määratud rolli täidab õpilane, kui loetakse esimene lõik tekstist.
- Rollid on: Ennustaja – pakub välja, millest võib tekstilõigus juttu olla. Lugeja – loeb lõigu rühmale ette. Küsija – esitab lõigu kohta teksti mõistmisele, tekstist arusaamisele suunavaid küsimusi. Kokkuvõtja – teeb loetust kokkuvõtte.
- Jõudes järgmise lõiguni tõusevad kõik rühmaliikmed püsti ning istuvad päripäeva ühe koha võrra edasi. Vahele võib teha ka ühe virgutusharjutuse. Nii saavad nad endale ka uue rolli.
- Loetakse uutes rollides järgmine lõik.
- Kõik korub niikaua kuni terve tekst on läbi töötatud.
Materjal:
Võimalikud variandid:
- Rolle võib vajadusel juurde mõelda. Näiteks küsimustele vastaja.
- Teksti lugemist võib teha püsti seistes.
- Võib kokku leppida, et peale igat rollivahetust tuöeb leida endale uus asend/poos. Näiteks esimene kord istutakse, teine kord seistakse, siis kükitatakse.