Vajalikud vahendid:
Paber igale õpilasele ja kirjutusvahend.
Tegevuse kirjeldus:
- Nelja liikmelised rühmad ( iga rühmaliige saab endale ühe sõnaliigi nimetuse: 1- nimisõna, 2- omadussõna, 3 – arvsõna, 4 -tegusõna) Iga õpilane kirjutab paberile selle sõnaliigi nimetuse.
- Õpilased lähevad 5-… minutiks klassist välja (võib ka õue) sõnu koguma.
- Võib kokku leppida, et tehakse kolm ringi esimese ja kolmanda korruse vahel.
- Kirjutavad paberile vastava hulga enda sõnaliike (algvormis), mida ümbruskonnast leiavad.
- Sõnajahilt tagasi tulnud istuvad kõik ühesugused sõnaliigid kokku, võrdlevad ja täiendavad oma pagasit.
- Nüüd pöörduvad kõik oma kodurühma tagasi saadud „saagiga“.
- Kodurühmas moodustatakse saadud sõnadest lauseid.
Võimalikud variandid:
Lausete moodustamisel võib ka lisada erinevaid ülesandeid : kasutada erinevaid ajavorme, muutumatute sõnade lisamine jms.